4K Grafikus Pakk a BF1942 játékhoz

Igen, megjelent és használható! … sőt, kimondottan ajánlott.

Remek hírt osztok meg most, hiszen a széria legelső és egyben legjobb része egy “ráncfelvarráson” megy keresztül. A jó az egészben, hogy a kiegészítő módok, amelyek az alap pályákat használják ott is működik. Jelen pillanatba így néz ki a játék Desert Combat móddal. Ez egy teljesen különálló mód igazából, ami nemsokára kinövi magát. Külön módként sokkal több minden lesz benne, lehetőségek sokkal szerteágazóbbak és szebb is. Készítője (Shing) reméljük nem adja fel és folytatja azt amit eddig is tett, hiszen egy nagyon használható grafikus pakkot és módot készített. Bővebben a hírben …

Letöltés:

Telepítés:

  • BF 1942 teljes telepítés és Módok is! http://zebra.nhely.hu/index.php/cikkek/battlefield-1942-es-dc-telepites/
  • Ha ez megvan, készíts egy mentést az egész könyvtárról! Fontos hogy ha bármi közbejön vissza tudd állítani az eredeti állapotot. Alapesetben a “C:\Program Files (x86)\EA Games\Battlefield 1942” az útvonal.
  • Először a Grafik Pakkot csomagold ki majd másold a játék könyvtárba.
  • Ezután jönnek az extrák:
  • dgVoodoo (bemásolni)
  • ReShade (bemásolni)
  • LAA Patch (bemásolni és megadni a játékot, kipipálni és menteni)
  • Optional tweaks (bemásolni)
  • Higher resolution UI – 0.1 / Menü (bemásolni)

Elvileg ennyi, de most lássuk bővebben.

Elsősorban most textúra frissítésként funkcionál, főleg többjátékos módban. A legtöbb textúra 4096×4096 felbontású, de sok a 2048×2048 is.
A textúrákba beletartoznak a particle effektek, tehát tűz, füst, robbanások is nagyobb felbontásúak. A skybox is új, talaj textúrák, növényzet, víz textúrák is.
Sajnos a skybox és víz textúrák nem működnek multiplayer módban. (Ehhez azért hozzáfűzném hogy amint a videón is látszik nálam megy. Telepítésnél leírom zárójelbe hogy mit hogyan merre kell trükközni)

A többi fícsör már többnyire csak úgy működik, ha Custom game-ben elindítjuk a módot.
Látótávolság növelése.
Sokkal távolabbra lett téve a köd a legtöbb pályán és mellé meglett növelve a különböző objektumok renderelési távolsága. Így nincs “pop-in” jelenség, minden betöltődik távolról is.

Level of Detail (LOD).
Minél távolabb van egy tárgy vagy maga a terep (terrain) annál rosszabb minőségben van betöltve. Ez a módnál meg lett növelve olyan mértékben, hogy kb. mindig legjobb minőségében lássunk mindent.

Növényzet jobb minőségben.
Alapból nagyon alacsony felbontású képeket használnak a távol lévő növényekre, ez egy külön rendszer, ami le lett tiltva. Helyette mindig rendes textúrákat tölt be a játék.

Alapból bizonyos fák, fenyők mozognak, mintha a szél fújná őket. Ezt minden növénynél be lett kapcsolva, ha megállsz látni ahogy lengedeznek enyhén a “szél” hatására.

A törmelékek amik lövés hatására csapódnak ki, kicsit tovább maradnak láthatóak.

Bizonyos modelleken engedélyezve lett plusz fény effekt (specular light) és tükröződési réteg. A dinamikus árnyékok is be vannak kapcsolva pár dolgon, de erről majd később.

Ha ejtőernyőzöl, akkor látni az ernyőt first person nézetben is, mint az újabb BF játékokban.

Alap tweakek: https://www.tweaktown.com/guides/420/battlefield_1942_tweak_guide/index6.html

A LOD minőség ezen keresztül is feljebb lett tolva, így bizonyos objektumok jobb minőségben töltődnek be, akár multiban is.

Mipmap érték alacsonyabbra lett állítva. Minél alacsonyabb annál hamarabb kezd el magasabb felbontású textúrákat betölteni a játék. Dinamikus árnyékok mennyiségének növelése. Az emberek, tankok, géppuskáknak van a játékban dinamikus árnyéka, ezeknek a limitje lett feljebb tolva.

Itt megjegyezném, hogy sikerült felvennem a kapcsolatot a mód készítőjével Shing-el és tőle tudok ilyen sok infót megosztani veletek. Ezt a hírt a későbbiekben folyamatosan frissíteni fogom ha tudok valami újat.

A következő verzióról:
“Tankok, repülők, öltözékek is kapnak új textúrát, plusz sok minden amit a jelenlegi verzióban még nem frissítettem.
A specular és tükröződési felületek aktiválása már multiplayer módban is működni fog, plusz sokkal több ilyen tweak lesz. (pl. tankok, repülők is megkapják, már amin nincs engedélyezve)
Environmental mapping frissítése. Azok a textúrák amiket tükröződéshez használ a játék. Pl. repülőkön, fegyvereken. Az eredeti 256×256 textúrák helyett ez is 4096×4096 lesz.
Particle effekt frissítések is lesznek, a roncsok tovább maradnak majd a pályán.

Aztán a távolabbi frissítésekben még több textúra frissítés várható. A pályákat átakarom dolgozni, hogy több modell, objektum legyen rajtuk. Fű, kisebb kövek, apróbb tárgyak is nem csak plusz házak, fák.

Lightmap frissítése. A statikus fény/árnyék rendszere a játéknak is átdolgozható lenne, hogy sokkal magasabb felbontású és így részletesebb legyen.

Az nvidia control paneles beállításoknál érdemes engedélyezni az átlátszó textúrák élsimítását. Ez az élsimítás igazából mindenre érvényes, nekem sokat javított a képminőségen. Ugyan úgy érdemes a többi tweak-et is a legjobb minőségre állítani (AF, textúra szűrés, stb), sokat profitálhat belőle a játék, mert nagyobb felbontású textúrákat már nehezebb kirajzolni.”

Itt van néhány játék fotó. Igazából ki kell próbálni és a grafikai beállítás legyen maximumon! Ha magad szeretnéd a beállításokat elvégezni, akkor le kell tölteni a ReShade és dgVoodoo-t. Windows 10 mindegyiket azonnal törli! Vírusosnak veszi, kivételekhez kell adni, vagy szövegszerkesztővel tudod te magad is konfigurálni. Erről is fogok majd még itt írni a későbbiekben.

Extra köszönet Shing-nek a remek munkáért, dgVoodoo , ReShade és LAA készítoinek is!

https://www.moddb.com/mods/high-definition-remaster

https://reshade.me/

http://dege.freeweb.hu/dgVoodoo2/dgVoodoo2.html

https://www.techpowerup.com/forums/threads/large-address-aware.112556/

Katt a képre a teljes mérethez!

Előtte / Utána
Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?